Translate

dinsdag 2 juli 2013

Vorderingen

De afgelopen week ben ik gestaag doorgegaan met borduren. Uiteraard eerst het vijfde deel van Soed Idee weer bijgewerkt. Het is nog steeds leuk om aan te werken. Zaterdag komt het laatste deel al weer en kan het afgemaakt worden.


Dan heb ik ook gewerkt aan de lap van Camille. Daar loopt op dit moment een SAL van bij Annelein. Omdat we die allemaal tegelijk laten zien, laat ik die nu niet zien. Wel kreeg ik onlangs nog een Anna cursus bijlage van Florentijns werk. Dit was voor mij helemaal nieuw en daar ben ik nu een lap van aan het maken.
Het patroon is voor een kussen, maar bij mij wordt het een sampler voor de pronkrol.


Het was nog niet zo eenvoudig als het leek, maar daarom wel een leuke uitdaging.
Met het mooie weer ga ik er natuurlijk ook wat meer op uit. Een rondje fietsen in het buitengebied is heerlijk. En op mijn laatste rondje zag ik wat bijzonders in de vliet. Er zat een schildpad te zonnen op een restant nest van een waterkippetje. Snel de telefoon gepakt om van hem een foto te maken.


Nog even een beetje uitvergroot, want na de eerste foto dook hij weer het water in.


Het verhaal gaat dat er mogelijk wat ongewenste schildpadden losgelaten zijn in de natuur en dat ze zich toch hebben kunnen redden. Vorig jaar zat er zelfs eentje in de binnenstad.

Verder wil ik Janita en Wilma welkom heten. Gezellig dat jullie mij willen volgen.

Voorlopig ga ik nog wel even door met borduren, maar mijn lapjes beginnen nu toch ook wel weer om aandacht te schreeuwen. Dus hopelijk krijgen die deze week ook nog wat aandacht.

Fijne week verder en groeten van Joke

5 opmerkingen:

  1. Rare mensen zijn er toch om zomaar hun schildpad te dumpen.
    Leuk,dat je ook meedoet met Annelein.Loop nog steeds achter met de merklap van Soed Idee en dan pas mag ik (van mezelf hoor)beginnen aan die van Annelein.
    succes met borduren van het Florentijns borduurwerk.
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie foto's laat je zien, en vooral natuurlijk het borduurwerk. Sinds eergisteren ben ik er ook even weer mee bezig en het is weer leuk. Toch maar eens wat projectjes afwerken.....
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat wordt de rode schoollap mooi. En wat leuk florentijnsnborduurwerk ben benieuwd hoe dit er straks uit gaat zien. Mooie foto's van de schildpad, gelukkig hebben ze zich weten te redden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie lapjes ben je aan het maken. Je Bargellokussen ziet er prachtig uit, mooie kleuren heb je gekozen. Succes met alles. Groetjes, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk is deze ook hè? Ik ben er vorige week ook voor gezwicht...

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je een bericht achterlaat.