Translate

vrijdag 4 juli 2014

Voortgang Randje per Week en SAL's

Woensdag is de Zomer SAL van Soed Idee begonnen.


En natuurlijk wilde ik meedoen. De B. Blok SAL van vorig jaar was mij heel goed bevallen.
De eerste randjes waren eenvoudig, maar het was nog even onduidelijk welke steek het gedaan moest worden: Koninginnesteek of Stersteek. Ik heb getracht het van het plaatje te zien, maar dat viel niet mee. 
Uiteindelijk heb ik gekozen om het eerste randje in Koninginnesteek te doen en het volgende in Stersteek.
Achteraf had het allemaal Stersteek moeten zijn, maar toen was ik al klaar. Voorlopig laat ik het zo, maar het kan goed zijn, dat ik het toch nog even uithaal en overdoe.



Nog even in close-up om het verschil te zien.


En dan de Randjes per Week lappen. De rode is helemaal bij. Het past alleen niet helemaal meer op de foto.


Bij de groene kleine moeten er nog een paar randjes afgemaakt worden.


En het Blackbird lapje vordert ook gestaag.


En nu maar hopen dat ik ze allemaal bij kan houden. Zou moeten kunnen. In ieder geval beleef ik er veel plezier aan. En de uitdaging van nieuwe steken leren/maken is ook leuk.
Vanmiddag maar eens lekker in het zonnetje ( of eigenlijk uit het zonnetje) verder gaan.

Prettig weekend, Joke

6 opmerkingen:

  1. Schöne Fortschritte.

    Liebe Grüße
    Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb het op dezelfde manier gedaan, stoort helemaal niet en een beetje variatie kan ook geen kwaad denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi worden je randjeslappen en het begin al gemaakt van de nieuwe SAL.
    Nog niet begonnen met de SAL door logees,maar het komt nog wel.
    Je Blackbird borduurwerkje vind ik mooi van kleur worden.
    Succes met al je borduurwerken en gezellige zondag
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je heb nog heel wat te doen, wordt mooi allemaal, krijg weer borduur kriebels. liefs Janita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie borduurwerken heb je onderhanden. Allemaal even mooi van kleur.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie randjes en borduurwerken allemaal. Altijd goed om te kunnen kiezen waar je mee verder gaat.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je een bericht achterlaat.